lördag 7 juni 2014

Vilka glasögon har du?

En liten blänkare från mig idag. Jag springer runt och fotar i trädgården väldigt mycket just nu. Men samtidigt har jag känslan av att jag missar att fota en massa, att jag kommer att ångra i vinter att jag inte tog fler bilder...

Idag hamnade i alla fall min frösådda pastellakleja på bild:


Vacker som en dag och imponerande stor. Fler färger är på gång!


Dagliljorna blommar just nu för fullt.


Aklejrutans flor är underskönt.

Försommarblomningen är så fin och jag väljer idag att se allt det vackra! Vilka glasögon har du på dig hemmavid? Ser du hur alla växter går i blom i glädje över ljus och värme efter en lång vinter och gläds med dem, eller ser du bara det som växer på oönskade platser?

Undrar nog detta för att jag själv just nu har en dipp och kämpar med att ignorera alla envisa ogräs: åkerfräken, revsmörblomma, örnbräken, kirskål m.m. De är ju också fina... på sitt sätt... fast de kunde ju växa någon annanstans än just hos mig...

So Long!




2 kommentarer:

  1. Aklejruta. En (eller ganska många) sån vill jag ha! Den är hur fin som helst.

    Ja du. Tyvärr har jag nog ogräsglasögonen på lite för ofta. Önskar jag kunde fokusera på allt annat i stället. Men å andra sidan. Om jag aldrig haft dem på hade jag till slut inte haft annat än ogräs att fokusera på ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Jag har mina romantiska glasögon på mig, älskar mycket som blommar nu som löjtnantshjärtat och kaukasiska förgätmigejen. Undrar om första rosen slagit ut idag? Ogräset börjar försvinna bland perennerna men jag skulle verkligen behöva gå en sväng med trimmern.

    /Jenny

    SvaraRadera