onsdag 19 februari 2014

Segt, men ändå gott gry

Tänk - igår spirade min vårlängtan och min radar var inställd på vårtecken! Idag när jag vaknade så var naturen åter pudrad av snö.

 
Jag VET ju att det är så här. VARJE år! Bakslagen avlöser varandra. Enligt Bondepraktikan ska vi gå igenom 7 bakslag för att få en fin sommar. Det känns SEGT.


 
Tur då att jag har mina plantor att pyssla om och glädja mig åt. Chilin verkar trivas utmärkt i sina nya krukor. Paprikan växer tätt, tätt, men det dröjer ett tag innan det är dags att plantera om den.
 
Ta da! Igår upptäckte jag att även rudbeckia "White Swan" skickat upp ett litet bladpar genom jorden. Så kul! Det är gott gry i mina rudbeckiaplantor även om de växer i ultrarapid.
 
 
 
Dagens tema i "Underbara Onsdag": segt. Kika in hos Lindas växthusliv för flera sega tolkningar!
 
krukmakerskan.blogspot.se
 
Glad onsdag!
 
 




4 kommentarer:

  1. Visst är det segt att vänta så. Men det upprepar sig varje år och det är ju faktiskt bara februari än. Inatt har vi klarat oss ifrån snö, men idag är det ett jämngrått tema (dimma).

    SvaraRadera
  2. Usch då skall vi tro på det, annars brukar det ju inte stämma när det är åt rätt håll sååå, ja inte vet jag
    Men ha en fin mitt i veckans dag i alla fall
    Karm meta

    SvaraRadera
  3. Likasamma här! Det snöar för fullt nu, men på något vis tror jag inte det blir något av det......men man vet ju alllldrig!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland är det två steg fram åt och ett tillbaka. Ösregn här idag, men jag ska åtminstone gå en långpromenad i alla fall.

    Önskar dig en fin helg!
    /Anette

    SvaraRadera