lördag 14 december 2013

Jag vill ha snö!

Nu är det grått och trist ute. Vi åker iväg till jobbet när det är mörkt och kommer hem när det är mörkt. Jag vill att snön ska komma och lysa upp omkring oss - allt blir så mycket lättare då! Alltså, helst skulle jag ju vilja ha sommar och värme, men om det nu ändå är vinter så är det skönt med ljuset som snön ger. Dessutom kommer vovven in från promenaderna och är REN, inte lerig och geggig som nu.

Förra året fick jag verkligen mitt lystmäte av snö! Här kommer lite frosseri i snöbilder från vintern 2012/2013.


På promenad med Axavovven i december.


Kölddimman låg över vattnet.


På baksidan kunde man bara ana berget i förgrunden och stenen vid björken, och snön låg tung på granarna.


Huset inbäddat i snö.


På grund av förkylningar och annat så kom vi i otakt med skottandet. Trappan var helt inbäddad i snö!


Traktorn fick skotta vår uppfart utmed slänten ett antal gånger!

 
Till sist en bild på ett frostigt silverpäron.
 

Nu är det bara en vecka kvar till vintersolståndet (21 december) som är den kortaste dagen på hela året. Sen blir det bara ljusare och ljusare och man kan börja längta efter vår och sommar igen!

 
Önskar alla en adventsmysig helg!
 
 


4 kommentarer:

  1. Så härligt med riktigt vintriga bilder. Här regnar det i dag. Känns inte ett dugg juligt. Vill inte ens tänka på hur blöt granen är när vi tar in den om en stund. För i dag SKA den kläs :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft regn nästan hela dagen! Passar utmärkt för hundpromenader :p , men inte så mycket annat!
    Ha ett trevligt adventsmingel!

    SvaraRadera
  3. Vackra snöbilder. Snö är vackert så, men det kan gärna få vänta till nästa helg och då så julkortsfint som på dina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En vit jul och sedan en tidig och varm vår önskar jag mig! :)

      Radera