söndag 29 december 2013

Årskrönika del 1: januari - april 2013

Det är populärt att göra årskrönikor har jag märkt när jag surfar runt på olika bloggar. Ett jättebra sätt att minnas året som gått tycker jag och gör ett försök till något liknande. Här kommer först januari - april.

Januari

Var det något vi hade gott om vintern 2013 så var det snö. Fint tyckte jag som älskar ljuset och gillar att den sovande naturen döljs av ett vitt täcke.

Februari
Snön och kylan var lika envis i februari. I mitten av månaden tog jag in de slumrande pelargonerna för omplantering och uppväckning. Mot slutet av månaden kunde jag gå ut efter jobbet med vovven och det var fortfarande lite dagsljus.

Mars
I mars drog vi söderut och hade en härlig semester på Gran Canaria.

April

Snön dröjde sig kvar in i april.

 
L tog ner en misshandlad ek på vår baksida.


 

Vi tog bort en hel del sly från "skogsdelen" av vår tomt och fliset fick bli stig i lunden.
Tulpanerna tröttnade på vintern och trängde sig igenom snötäcket. Samma tulpaner som rådjuren sen glatt tuggade i sig innan knopparna hann slå ut! Jag sådde tomater och i slutet av månaden sprang jag ut och in med plantorna så att de skulle härdas. Och äntligen blev vår häck planterad!
 
 
Fortsättning följer...
 
 


1 kommentar:

  1. Väldigt trevligt med återblickar! Får se om jag orkar göra något liknande in på det nya året...
    Ja, vintern var seg och våren sen, men sedan så blev det fart på växtligheten :)

    SvaraRadera