måndag 21 oktober 2013

Får jag lov att presentera...

... vår storpudel Axa. Hon har varit en självklar del i vårt liv i 7 år, och jag hoppas att vi får ha henne hos oss i många år till.



Axa tycker att det är toppen att vi bor på landet med stor tomt för henne att springa på. Dessutom har vi nära ut i skog och mark och kan ta sköna långpromenader.  Axa är en väldigt rolig hund som ser till att vi är på gott humör och ger oss många glada skratt!



I helgen...
  • har jag satt vitlök.
  • har L installerat ytterligare en lampa på vår uppfart.
  • har jag grävt ur kring äpple-, gråpäron-, silverpäronträd samt rödek och fyllt på med täckbark. Noterar att äppleträden (Åkerö och Sävstaholm) har vi planterat i lerjord, men silverpäronet, gråpäronet och rödeken har hamnat i sandigare jord. Den markberedda ytan på framsidan har väldigt olika jordkvalitet beroende på var man är.
Måndagar är sisådär tycker jag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar